BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Tuesday, March 31, 2009

Melancong lagi...Hanoi









Hanoi merupakan destinasi perlancungan saya kali ini. Sempena ulang tahun perkahwinan kami yang ke 17, hubby secara senyap-senyap dah beli tiket ke sana.




Di sana kami menginap di hotel low cost jer. Cukup setakat untuk tidur ...Lain lah kalau travel dengan anak-anak kena cari hotel yang ada star...ada swimming pool...Tambahan pulak rate hotel di sini agak mahal.


Hari kedua kami di Hanoi, ikut tour pakej ke Halong Bay. Tak lah jauh mana dari hotel tapi ambil masa hampir 3 jam. Limit speed kat sana 60 km/jam..ushh tension gak bila tengok driver bawak slow sangat. Sebab saya memang tak suka bawak kereta slow....


Halong Bay merupakan salah satu keajaiban dunia. Airnya yang jernih dan pulau-pulai kecil di sekitar...memang sungguh ajaib dan cantik. Pendek kata kalau ke Hanoi mesti singgah di Halong Bay.

Kami sempat juga ke memorial dan muzium Ho Chi Minh. Mayat yang dah berusia 40 tahun tu di simpan elok. Kawalan ketat nak masuk ke situ. Handphone dan camera tak boleh bawa masuk. Rumah peninggalan Ho Chi Minh juga menjadi destinasi pelancong.

















0 comments: