BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Tuesday, April 14, 2009

Thank you, Alhamdulillah


Sama memang lebih kurang sama. Dulu pun saya pernah approach juga orang yang kira dah biasa buat bisnes MLM ni. Memang susah dan selalunya tak berhasil. Kalau adik-beradik lagi susah. Itu cerita upline saya.

Ada orang kata MLM …bisnes malam malam. Sebab siang buat kerja lain. Malam lah baru ada masa nak buat second job ni. Satu lagi bila kita approach golongan yang kira-kira medium…kalau kat ofis tu kira Non-Exec lah. Fuhh lagi susah..dengar pun buat-buat macam tak dengar…Terkadang terpikir gak…Eihhh patutlah dia takat ni jeh. Kira dah selesa dengan keadaan hidup sekarang. Tak per..biar kan luncai terjun dengan labu-labunya..biarkan…biarkan.

Minggu pertama saya bergelar usahawan alpha lipid dah pun berlalu. Kebiasaannya kawan-kawan ni bila kita hantar email…setidak-tidaknya akan balas jugak sepatah dua. Hampir kesemua senarai yang upline saya suruh buat tu saya dah hantar e-mail. Saya tak call sebab masih ada lagi dalam diri ni perasaan malu. Macam upline saya gak dulu. Lepas jer sign up sebagai supervisor..termenung tengok susu 30 tin…Pecah perut nak perabih ni…Tapi alhamdulillah dia dah pun lalui semua tu dengan berjaya. Cerita dia…dia memang malu nak approach kawan-kawan sekerja dulu…So dia start dengan jiran-jiran dulu. Suami saya merupakan kawan pertama yang dia cerita pasal kerja baru dia ni. Dia dah pun dapat income 5 angka…lebih dari gaji dulu. Sekarang dah tak malu..malahan bangga...Satu lagi kemana jer boleh berdua.

Dulu pun saya tak percaya bila dia kata dia tak kerja selepas kontrak kerja dia tak disambung. Mesti dia bohong tu…saja nak rahsiakan kat mana dia sekarang.

Berbalik pada cerita email saya…Cuma sorang dua jer yang balas email saya. Itupun negative…Reject..saya dah makan produk lain. Yang lain tu senyap terus…macam ala-ala tak terima gitu. Sama jugak dengan SMS sorang pun tak der yang jawab. Tension woo…camaner nak perabih 30 tin ni…

Alhamdulillah hujung minggu baru ni kawan baik suami saya dah pun setuju nak cuba produk ni. Dia ni memang teman kamcing..teman melancong pun yer gak…Itu memang hobi suami saya…Harapan saya produk ni dapat membantu dia dan isterinya. Biasalah bila umur dah pertengahan ni macam-macam masalah kesihatan.

Perasaan saya memang down habih…apa tak nya semua yang saya approach tak menjadi. Tunggu dulu…ada yang kata tunggu tulang reput dulu…Lawak jer tu…saya tahu…Tak per mungkin dia ada masalah dia sendiri…maksudnya masalah kewangan. Apa yang saya cuba utarakan mungkin dia belum nampak…macamana nak selesaikan masalah kewangan. Bagi dia masa untuk pikirkan.

Petang ni saya rasa bertenaga sikit nak mencoret dalam blog ni bila suami pesan esok bawak 3 tin kat ofis. Ada prospek…insyallah jadik…Dah ajak ‘Guru’ briefing masa lunch tadi…Wau …mungkin doa saya Allah terima. Alhamdulillah.

0 comments: